Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια σύγχρονη τεχνολογία, αλλά στην πραγματικότητα, τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου αιώνα. Το 1828, ο Ούγγρος μηχανικός Ányos Jedlik κατασκεύασε έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα και έναν μικρό όχημα που κινούνταν με αυτόν. Αργότερα, το 1834, ο Thomas Davenport, ένας Αμερικανός εφευρέτης, ανέπτυξε το πρώτο αμερικανικό ηλεκτρικό όχημα.
Στη δεκαετία του 1880, ο Σκωτσέζος εφευρέτης Robert Anderson δημιούργησε το πρώτο αληθινό ηλεκτρικό όχημα, και το 1891, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες από την εταιρεία William Morrison.
Μέχρι το 1900, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν περίπου το ένα τρίτο όλων των οχημάτων στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήταν ήσυχα, εύκολα στη χρήση και δεν απαιτούσαν τη χειροκίνητη εκκίνηση που χρειαζόταν στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα της εποχής. Ωστόσο, με την ανάπτυξη των δικτύων οδικών μεταφορών και την εφεύρεση του ηλεκτρικού συστήματος εκκίνησης για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα από τον Charles Kettering το 1912, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έγιναν πιο δημοφιλή λόγω της μεγαλύτερης αυτονομίας και της μειωμένης τιμής τους.
Η αναβίωση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκίνησε τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα, κυρίως λόγω της ανησυχίας για το περιβάλλον και της ανάγκης για εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Η κυκλοφορία του Tesla Roadster το 2008 από την εταιρεία Tesla Motors έθεσε νέες βάσεις για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οδηγώντας σε μια νέα εποχή καινοτομίας και δημοφιλίας για την ηλεκτροκίνηση.